AMASYA EĞİTİM BİR SEN’DEN SORUNLAR TESPİTİ ANKETİ
Eğitim Bir Sen Amasya Şube Başkanı Kerem CAMCI Amasya il genelinde bütün eğitim çalışanlarına yönelik yapılan sorunlar tespiti anket sonuçlarını açıkladı.
Anketimizle ilgili soru hazırlama aşamasından sonuç raporu bölümüne kadar özveri ile çalışan anket komisyon üyeleri Emin KORKMAZ beye ve Vedat TOR beye özverili çalışmalarından dolayı teşekkür eden Eğitim Bir Sen Amasya Şube Başkanı Kerem CAMCI;
Anketimiz il genelinde bütün eğitim çalışanlarına uygulandı ve yüksek katılım sağlandı. Bu anketimizle amaçlanan eğitim kurumlarının ve eğitim çalışanlarının sorunlarını tespit etmek ve bu sorunların çözümü için gerekli çalışmalar içerisinde olmaktır dedi.
Anket sonuç raporunu Milli Eğitim Müdürlüğüne, Eğitim Bir Sen Genel Merkezine ve Milli Eğitim Bakanlığına ulaştırarak çözümünün takipçisi olacaklarını söyleyen Kerem CAMCI uzun uğraş ve emek verilen anket sonuçlarını açıkladı.
AÇIK UÇLU OLARAK YÖNELTİLEN SORULARA VERİLEN CEVAPLARA GÖRE
EĞİTİM ÇALIŞANLARININ TALEPLERİ
• Siyasilerin, bürokratların ve özellikle bakanlık yetkililerinin söylemleri öğretmenin itibarını zedelememeli, öğretmenlere değer verilmeli ve sahip çıkılmalı.
• Ek ders ücretleri vergi diliminden çıkarılmalı, vergi dilimleri yeniden düzenlenmeli
• Öğretmen nöbet hizmetleri güvenlik görevi içerdiği için nöbetler için ayrı ekders ücreti ödenmesi
• Öğretmenlere ait ek gösterge 3600 olmalı
• Üniversite sınavlarının kaldırılması, okul puan ortalamasına göre üniversiteye öğrenci seçiminin yapılması.
• Eğitim camiası içinden gelen Milli Eğitim bakanları atanmalı.
• Öğretmen yetiştirilmesinde ve kontenjanların belirlenmesi aşamasında Milli Eğitim Bakanlığı ve Üniversiteler arasında işbirliği sağlanmalı atanamama mağduriyetleri önlenmeli.
• Okul ve öğretmen lehine disiplin düzenlenmesi yapılmalı, disiplinle ilgili yaptırımlar caydırıcı olmalı.
• Sürekli mevzuat ve sistem değişikliği eğitimi olumsuz yönde etkilemektedir. Değişiklikler yapılmadan önce öğretmenlerin görüşleri ve önerileri dikkate alınmalı.
• Bakanlık merkez teşkilatında çalışan personeline uygulanan yol ve yemek ücreti uygulaması taşra teşkilatı personeline de uygulanmalıdır.
• Üniversitelerdeki öğretmenlik deneyim ve uygulama derslerinin daha uzun sürece yayılması.
• İl MEM veya bakanlık tarafından işler bir ödül ve ceza sistemi oluşturulmalı
• Yersiz veya basit sebeplerle yapılan şikayetlerin önüne geçilmeli alo 147 hattı amacı dışında kullanılmamalıdır.
• Sınıflardaki teknolojik ve eğitsel donanımlar yeterli hale getirilmeli
• Doğum izin süreleri çocuğun gelişimi dikkate alınarak düzenlenmeli, artırılmalıdır.
• Öğretmen rotasyonu uygulaması yapılacaksa il içinde yapılmalı mağduriyetlere yol açmamalı
• Öğretmen görev tanımı açık ve net olarak çizilmeli
• Birleştirilmiş sınıf uygulaması mümkün olduğunca azaltılmalı
• Aile rehberlik çalışmaları yapılmalı, özellikle kırsal kesim desteklenmeli taşıma merkezi öncelikli olmak üzere her okulun rehber öğretmeni olmalı
• 1.kademe fen, sosyal, matematik ders saati sayısı artırılmalı yada program içerikleri ders saatlerine göre ayarlanmalı
• Toplumun ve özel sektörün eğitime katkısı artırılmalı
• Hafta sonu okullarda açılan kurslar çoğaltılmalı öğretmenlere ödenecek kurs ücretleri cazip olmalı.
• Sınıf tekrarı olmalı özellikle ilkokul birinci sınıfta veya belli sınıflarda uygulanmalıdır.
• Mesleki eğitim özel sektör iş birliği içinde yeniden düzenlemeli
• Eş ve çocuk yardımı artırılmalı eşi çalışmayanlar bu şekilde desteklenmeli
• Şehir içi toplu taşımada öğretmenlere indirim yapılmalı
• Emekli maaşı ve ikramiyeler artırılmalı
• Okul idarecileri yıllık izinleri sırasında ek ders ücretinden yararlanmalı
• Kurumlar arası atamada mecburi hizmeti tamamlayanların tekrar mecburi hizmet kapsamında değerlendirilmemesi
• Ders ve çalışma kitapları içerikleri zenginleştirilmeli öğretmenler ek kaynak kitaplarına ihtiyacı hissetmemeli
• Ana okulları öğretmenlerine süt izni verilmesi ve teneffüs imkanı tanıyacak uygulama oluşturulmalı.
• Okul öncesi öğrencileri taşıma kapsamına alınarak, ücretsiz ders ve çalışma kitabı verilmeli
• İl geneli deneme sınavları yapılmalı, sonuçlar analiz edilmeli, eksik kalınan konularda okulların çalışmalar yapması sağlanmalı
• Milli Eğitim Müdürlüğü yönetici ve çalışanları eğitimcilere yönelik yaklaşımlarını gözden geçirilmeli.
• Hizmet içi eğitim faaliyetleri düzenlenirken katılımcıların görev yerleri (ilçeler kasabalar köyler) dikkate alınarak programlanmalıdır.
• Mevcut İmam Hatip Ortaokuluna yeni bina yapılarak hacılar meydanı ve bahçeleriçi bölgelerini kapsayacak şekilde iki İmam Hatip Ortaokulu yapılmalı.
• Vali Hüseyin Poroy Ortaokulunun isminin değiştirilerek Kılıçaslan Ortaokulu ismi verilmesi
EĞİTİM BİR SEN AMASYA ŞUBESİ